همشهری آنلاین: نشست سران کشورهای کشورهای مستقل مشترک‌المنافع به تعویق افتاد

putin

قرار بود این نشست در آغاز ماه نوامبر برگزار شود. کمیته اجرایی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع اوایل ماه اکتبر از برگزاری این نشست در دوم نوامبر در ترکمنستان خبر داده بود.

سخنگوی این کمیته،ورا یاکوبوفسکی گفت تاریخ جدید در مشورت با رئیس‌جمهور‌های این کشورها تعیین شده است.او از ارائه دلیل تعویق این نشست خودداری کرد.

این در حالی است که شایعه‌هایی درباره وضعیت سلامتی پوتین ،رئیس‌جمهور روسیه و مشکل کمر دردش مطرح است. این شایعه‌ها بعد از به تعویق انداختن سفر هند، شرکت نکردن در نشست چهارجانبه درخصوص افغانستان ، در پاکستان و برخی دیگر از سفرهای خارجی بیشتر اوج گرفته است.

برخی منابع از خالی کردن برنامه‌های پوتین در اوایل نوامبر و به تعویق انداختن آنها تا پایان دسامبر خبر داده‌اند. برخی از این منابع می‌گویند قرار است پوتین جراحی شود. گفته می‌شود در جلسه‌های اخیر پوتین هنگام نشستن بیشتر به سمت جلو و سمت راستش متمایل بوده و تا حدی موقع راه رفتن ناراحتی‌اش مشخص بوده است. البته ظاهر پوتین در  دیدار با تحلیل‌گران و خبرنگاران خارجی در محل اقامتش خارج از مسکو در روز پنج‌شنبه اثری از درد را نشان نمی‌داد اما مانند دیگر دیدارهای اخیرش باز هم در صندلی‌اش به سمت جلو خم شده و وزنش را روی آرنج راستش انداخته بود.

کرملین شایعه بیماری پوتین را رد کرده و گفته است او مشکلی ندارد.

سخنگوی پوتین، دیمیتری پسکوف هم اعلام کرد این شایعه‌ها بی‌اساس است و او در وضعیت خوبی است.

پوتین در ماه مه بار دیگر یک دوره شش ساله ریاست‌جمهوری را آغاز کرد و اوایل اکتبر 60 ساله شد.

کد خبر 189202
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز